donderdag 30 augustus 2012

Mijn laatste siësta

Het is zo'n heerlijk dagje vandaag, ontwaak net uit m'n laatste siësta. Dacht schrijf nog een klein stukje.

Had nog een rondje hond gedaan, maar de laatste is nog niet gevonden. Verder wat lekker aanrommelen en ben ik al wat aan het inpakken. Veel van m'n gereedschappen en materialen die hierheen zijn gesleept, heb ik niet eens gebruikt. Mooi dat het er was voor het geval dat... maar het was ook veel te warm om boven een hete dampende soldeerbout te hangen of me in het zweet te zagen. Heb zoals ik graag wilde de omgeving gefotografeerd wat mij erg heeft geboeid. En ik heb uiteindelijk mijn collectie huisjes uitgebreid tot vijftien stuks. Daarvan heb drie in karton gemaakt. Om toch een beetje in te kunnen schatten hoe ze er uitzien als ze ruimtelijk worden. En dat is geheel naar wens. Heb het plan om ze morgen nog een beetje te verstevigen met een dun laagje papier dat ik hier gekocht heb.
Deze maand waren er samen met mij twee andere kunstenaars in Callosa Joan en Connie. We hebben het erg gezellig gehad, leuke gesprekken gehad en veel gelachen.

...Jeetje wat een dikke donderslag bij heldere hemel...! Met nog even een fijn regenbuitje... We hebben de afgelopen dagen wel wat variatie gehad met het weer, erg leuk.

Aan het begin van dit stukje vertelde ik dat deze dag heerlijk was, maar niet alleen deze dag is heerlijk. Als ik terug kijk op de afgelopen maand dan was het ook zo de moeite waard om naar Spanje te gaan. En voel me een klein beetje weemoedig dat deze dag tevens de laatste echte Callosa dag is. Morgen zal de dag wordt van de terugreis. Hoewel ik ook weer naar thuis verlang. Maar wat kan een maand in het begin lang lijken en toch zo kort zijn. Indrukwekkende belevenis...

Zo en dan nu klaar maken voor de een het laatste etentje in Benidorm, een leuke stad wat ik niet had verwacht ;)

Geen opmerkingen: