dinsdag 21 augustus 2012

Goede vangst

Vandaag heb ik een goede vangst, in totaal tien fantastische hondenblikken. Ik had wel een paar honden meer gefotografeerd maar die foto's zijn niet zoals ik ze graag zou hebben. Dat is wel jammer, en maakt het ook des te spannender of ik mijn doel ga halen.

De foto die ik zoek is niet zomaar van een hond in het voorbijgaan. Het is wel dat de hond en ik elkaar echt aankijken, de blik is het belangrijkste. Vandaar dat dit het beste werkt zonder bezitter omdat er toch tussen de bezitter en de hond een spanning ontstaat. De bezitter wil zijn hond mooi op de foto maar de hond wil zijn dagelijkse rondje ongestoord voortzetten.

Daarom zijn de honden die ik spontaan ontmoet de honden die ik zoek. Dan alleen ontstaat een kort contact tussen ons twee. Er is niemand in de directe omgeving die voor afleiding zorgt. Je voelt de spanning, een vreemde, gaan we elk moment blaffen of gaan we kwispelen. Dit wordt mijn moment en heb enkele seconden om een de foto te maken. Anders is het te laat, beeld bewogen en de blik vervlogen.

Geen opmerkingen: